Internet bez wątpienia na dobre zagościł w naszym codziennym życiu. Polska jest krajem dobrze rozwijającym się, a jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego w 2016 roku dostęp do internetu posiadało ponad 80% gospodarstw domowych.

 

Jeśli przeliczysz tę liczbę na ilość mieszkańców naszego kraju, łatwo zauważysz, jaką potęgą jest internet. O tym fakcie doskonale wiedzą także właściciele firm oferujących towary i usługi.


Własna strona internetowa w biznesie

Jak wynika z powyższych danych, prowadząc przykładowo działalność gospodarczą, dzięki obecności w internecie masz możliwość dotarcia do milionów potencjalnych klientów. Właściciele firm korzystają z internetu bardzo chętnie, gdyż już w 2016 roku dostęp do internetu posiadało ponad 93% przedsiębiorstw. Wiadomym jest, iż nie sam dostęp jest ważne, ale to, aby dać się znaleźć klientom. Dlatego to, wskaźnik przedsiębiorstw mających swoją stronę w internecie wynosi około 67%. Jest to ogromna ilość stron internetowych, które chcą dotrzeć do potencjalnych klientów.


Być przed konkurencją

Jak zapewne zauważyłeś internet jest przepełniony różnymi treściami. Dziś, chcąc znaleźć jakiegoś usługodawcę, czy to chcąc coś kupić większość osób używa w tym celu właśnie internetu. Jak dobrze wiesz, w internecie bez większych problemów znajdziesz wszystko to, czego potrzebujesz. Co jednak zrobić, aby nie tylko skutecznie wyszukiwać w internecie, ale także, aby skutecznie dać się odnaleźć? Otóż w tym momencie zauważysz, iż internet jest miejscem niesamowitej konkurencji. Na milionach stron internetowych oferowane są ciekawe treści, na wielu stronach mogą być oferowane również te same produkty, czy usługi, które Ty oferujesz. W tym właśnie momencie musisz podjąć działania prowadzące do wyprzedzenia konkurencji!


Zostać numerem jeden

Posiadając własną stronę internetową zapewne chciałbyś, aby była ona odwiedzana jak najczęściej. Bez wątpienia, będziesz zadowolony, gdy na Twoją witrynę będzie trafiać więcej klientów niż na serwisy konkurencji. Właśnie w tym celu korzysta się z tak zwanego SEO. Sama nazwa jest skrótem od angielskiego serach engine optymalization, co można przetłumaczyć i rozwinąć jako optymalizację Twojego serwisu pod wyszukiwarkę Google. Czemu Google? Otóż jest to najpopularniejsza i najchętniej wybierana wyszukiwarka na świecie. Działania związane z SEO to szereg zabiegów mających wpłynąć na to, abyś był numerem jeden dla Twoich potencjalnych klientów. Bycie liderem nie jest proste i aby to się stało, należy o to zabiegać, a i tak wszystko zależy od algorytmu wyszukiwarki Google, której zasad działania tak naprawdę nikt do końca nie zna. Mało tego, owe zasady nieustannie ewoluują. Mimo tego, że sprawa jest złożona jest kilka zasad, o których warto pamiętać i które koniecznie muszą wystąpić chcąc zaistnieć w wysokich pozycjach wyszukiwarki giganta Google. Musisz wiedzieć, że czynniki pływające na Twoją pozycję dzielą się na dwie grupy. Jedną grupą są czynniki wewnętrzne i dotyczą ich tak zwane działania On-site, drugą grupą są czynniki zewnętrzne, nazywane działaniami Off-site.


Optymalizacja On-site

Wśród różnych działań, które musisz podjąć jako właściciel strony www, jest odpowiednia optymalizacja serwisu, który ma trafiać do odbiorców. Zasadniczo zawsze należy kierować się dobrem użytkownika. Wśród wielu aspektów, na które będziesz musiał zwrócić uwagę będzie:

•    Szybkość ładowania serwisu,
•    Dobór i odpowiednie umiejscowienie słów kluczowych – czyli tych, po których użytkownicy będą mogli odnaleźć Twoją witrynę,
•    Optymalizacja kodów strony,
•    Odpowiednie linkowanie wewnętrzne.

Te kilka punktów to w prawdzie tylko zarys najważniejszych aspektów, o które należy zadbać. Warto pamiętać, że myśląc o dobru użytkowników, myślimy także o odpowiednio zoptymalizowanej stronie dla robotów wyszukiwarki. Jeśli nasza strona będzie dobrze widoczna dla robotów, wpłynie to bez wątpienia na jej widoczność w wyszukiwarce. Odpowiednie przygotowanie strony nie należy do najłatwiejszych. Najczęściej zleca się je wyspecjalizowanym firmom, jednak pamiętaj, że możesz też to uczynić samodzielnie korzystając z wielu poradników i ciekawych narzędzi, jak choćby dostarczanego przez Google PageSpeed Insights. Jednak, jeśli nie masz podstawowej wiedzy na tematy związane z tworzeniem stron, lepiej zleć prace specjalistom.


Optymalizacja Off-site

Działania SEO zmierzają zawsze w kierunku polepszenia pozycji Twojej strony internetowej. Te działania często są nazywane pozycjonowaniem. Aby pozycja była jak najwyższa, strona musi być odpowiednio zoptymalizowana co już zauważyłeś powyżej. Jednak te nie wystarczy. Należy także podjąć działania odbywające się poza Twoją stroną internetową. Na pozycję strony w internecie wpływa głównie to, ile i jakiej jakości linki odsyłają do pozycjonowanej witryny. O ile działania związane z poprawą działania swojego serwisu możesz jeszcze zrobić samemu to, tak zwane budowanie linków do promowanej strony jest już zadaniem o wiele trudniejszym. Odpowiednie, zazwyczaj specjalistyczne teksty, wstawiane na strony o dużej wartości dla robota Google i odpowiednia ich ilość to tylko niektóre wyzwania, które czekają tych, którzy pragną wypromować swoją stronę www. Działania Off-site skupiają się właśnie na tym co dzieje się poza Twoją witryną, a co wpływa na jaj pozycję w wyszukiwarce.


Inwestować czy nie inwestować w SEO

Jak już zatem wiesz, SEO jest to szereg działań mający wpływ na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google, które jest najpopularniejszą na świecie. Codziennie miliony ludzi korzystający z Google to Twoi potencjalni klienci. Warto zatem podjąć działania i stać się pierwszym w Google.

Zaufali nam: