Ruch w Internecie to nic innego jak nieustanne zaglądanie na strony, które są przede wszystkim potężnym narzędziem reklamowym. Im większa ilość osób odwiedza stronę, jest ona niezwykle popularna, tym lepsze ma pozycjonowanie w Google.

Niezwykle ważne jest też linkowanie do Twojej strony www. Aby jednak takie pozycjonowanie przebiegało pomyślnie, musi być przeprowadzona odpowiednia optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek. Jeszcze nie tak dawno działania związane z optymalizacją strony nie były wcale powszechne i potrzebne. Właściciele firm i przedsiębiorstw nie zwracali uwagi na fakt związany z częstotliwością odwiedzin strony przez potencjalnych klientów. Poza tym stron było dużo mniej i wystarczało zajrzeć do Internetu, a tam zawsze ktoś trafiał na stronę firmy. Jednak dzisiaj wygląda to nieco inaczej, gdyż jak podaje Qmee „co minutę w Internecie pojawia się 70 nowych domen, powstaje prawie 600 nowych stron internetowych i około 350 blogów na Word Pressie. Dane mówią same za siebie, konkurencja jest olbrzymia i jeśli chcemy, aby strona była widoczna, musimy dokonać jej optymalizacji pod względem SEO.

Optymalizacja zatem to nic innego jak dostosowanie witryny oraz znajdujących się na niej treści i grafiki do wymagań wyszukiwarki. Celem nadrzędnym jest pozycjonowanie, czyli treść musi zostać tak skonstruowana, aby w wynikach wyszukiwarki zajmowała czołowe miejsce. Tylko wysoka pozycja podczas wyszukiwania gwarantuje, że strona będzie odwiedzana, co z kolei przekłada się na sprzedaż i obrót firmy.

Najbardziej istotnym elementem w procesie optymalizacji jest treść, czyli kontent. Współczesny internauta jest niezwykle wymagający i nie wystarcza mu zwykła lakoniczna treść nie wnosząca nic nowego. Użytkownika Internetu musi przyciągnąć treść o charakterze niezwykłym, oryginalnym, która zaintryguje i sprawi, że otworzy i wejdzie na stronę firmy. Kontent jest filtrowany przez algorytmy Google i w pierwszej kolejności wyświetlane są treści najbardziej oryginalne i zgodne z zapytaniem i hasłem wywoławczym.

W procesie optymalizacji strony warto zwrócić uwagę na rolę, jaką odgrywa prowadzenie bloga. Ten współgra tematycznie z treścią strony, zawiera tematy, które interesują potencjalnych klientów. Często można zainicjować rozmowę, dyskusję na temat proponowanych towarów i usług, co pozwala odbiorcom wypowiedzieć się w danym temacie. Funkcjonowanie bloga gwarantuje w wyszukiwarce Google wysokie pozycjonowanie. Jeśli do tego blog będzie nieustannie aktualizowany ciekawymi informacjami, to z biegiem czasu zyska sobie stałych czytelników – użytkowników strony. Zatem jest to czynnik, nad którym warto popracować, gdyż na pewno w przypadku optymalizacji, a później pozycjonowania, jest niezwykle skuteczny. Treść jest niezwykle istotna przy optymalizacji, i to z nią wiążą się także sposoby tworzenia opisów produktów. Te nie mogą być zbyt krótkie, ale nie mogą też być powieleniem poprzednich

opisów. Każdy z nich musi być unikatowy, wnosić coś nowego, a charakterystyka powinna zachęcać do zakupu danego towaru. Dość szczegółowe opisy sprawiają, że potencjalny klient ma możliwość dokładnego zapoznania się z towarem, a jeśli ma pewne wątpliwości i pytania, na które nie znalazł odpowiedzi w opisie, to ma możliwość dopytania poprzez skorzystania z bloga. Pełny i dokładny opis usatysfakcjonuje nabywcę, a udany zakup sprawi, że będzie do tego sklepu powracał. Jest to na pewno jeden z aspektów oryginalnych opisów, natomiast drugi, to uznanie treści przez wyszukiwarkę za wysoce wartościową. Opisy to nie tylko produkty, ale także kategorie. W tych opisach najczęściej pojawiają się słowa kluczowe, które są nie tylko istotne dla wyszukiwarki, ale także dla klientów. To, jak w poprzednim działaniu przekłada się na pozycjonowanie strony.

Sama treść jednak nie zbuduje dobrej pozycji strony, do tego potrzebne są wyżej wspomniane słowa kluczowe, zwane także frazami kluczowymi. Są to wyrazy, które wpisują do wyszukiwarki użytkownicy Internetu w celu wyszukania interesujących ich treści, produktów, usług itp. Podczas optymalizacji strony dobór słów kluczowych jest procesem niezwykle trudnym i wymagającym przemyślenia. Nie może być ich zbyt wiele, nie mogą zaśmiecać treści, a ponadto muszą trafiać w zapytania użytkowników Internetu. Specjaliści SEO twierdzą, że dłuższe teksty pozwalają na użycie większej ilości fraz kluczowych, jednak istotne w tym jest to, jakich słów kluczowych używa konkurencja. Warto zatem być na bieżąco z działaniami konkurencji, a w przypadku tworzenia fraz kluczowych warto skorzystać z bezpłatnego plannera słów kluczowych w Google. To narzędzie pokazuje, jakie słowa związane z określoną dziedziną najczęściej pojawiają się w wyszukiwarce i na jakie stawia konkurencja.

Dobrze zoptymalizowana strona jest gwarantem sukcesu, a działania związane z pozycjonowaniem strony są niezwykle skuteczne, co w rezultacie stanowi o rozwoju firmy.

Zaufali nam: