Dzisiaj strony internetowe to najbardziej normalny i powszechny sposób reklamy. Większość z nich stanowi wizytówkę osoby, firmy czy prowadzonej działalności.
O popularności strony stanowi jej pozycja w Google, co jest niezmiernie ważne dla wzrostu ilości odsłon strony. Każda wizyta na stronie to potencjalny klient, interesant, po prostu zainteresowany.
Im większa ilość wizyt na stronie, tym większa szansa na rozwinięcie i zwiększenie prowadzonej działalności. To z kolei przekłada się na wzrost uzyskiwanych przychodów i w rezultacie wysoka pozycja strony w Google gwarantuje sukces w biznesie. Dla osób prowadzących stronę w ramach swoich zainteresowań, wysoka pozycja strony np. poświęconej wędkarskim pasjom czy gotowaniu, daje wiele satysfakcji z powodu dużej liczby odsłon. Zainteresowanie i przyciągnięcie uwagi tysięcy osób daje zadowolenie i stanowi o jakości strony.
Dobre pozycjonowanie wynika z wielu rzeczy. Ważne w tym momencie są treści zawarte na stronie, które tylko sformułowane w odpowiedni sposób pozwalają na wysokie pozycjonowanie. Jakość treści jest w tym momencie niezwykle ważna. Do tego dochodzą linki, słowa kluczowe, tagi, wyznaczniki i wiele innych elementów, które pozwalają na budowanie pozycji strony. Cały zakres działań pozwala na dobre wyeksponowanie strony.
W przypadku stron bardziej profesjonalnych i zaawansowanych technologicznie ich pozycjonowaniem zajmują się agencje SEO. To im pracodawcy zlecają wcześniej zbudowanie strony, następnie dbanie o jej dobra pozycję w Google.
Zdarza się jednak, że strony tworzone przez profesjonalnych pracowników agencji nie zawsze spełniają oczekiwania właściciela strony. Jemu przede wszystkim zależy na odpowiednim pozycjonowaniu i zajęciu w szeregu setek stron wysokiej pozycji. Niekiedy strony, mimo że reprezentują wysoką jakość, nie zmieniają swojej pozycji w SEO. To jednocześnie przekłada się na mały ruch na stronie, docieranie do niewielkiej ilości odbiorców. Często zainteresowani tematem w ogóle nie trafiają na daną stronę. Powodem, dla którego tak się dzieje jest według specjalistów zaciemnianie treści poprzez frazy kluczowe. Prawdopodobnie nie mają żadnego wpływu na pozycjonowanie strony, a tylko „zaśmiecają” Wynikiem zapychania witryn niepotrzebnymi treściami jest kwalifikowanie danej strony jako spam. To z kolei powoduje, że ponowne osiągnięcie dobrej pozycji w Google jest niezmiernie trudne.
Google nakłada na stronę szereg zabezpieczeń, filtrów, które są niezmiernie trudne do zdjęcia i nie zawsze można je obejść. Wobec tego jest ważne stopniowe dodawanie treści na stronie i to w sposób bardzo rzeczowy i merytoryczny. Wszelkie zbyteczne informacje, nieistotne dla odbiorcy, będą w rezultacie stanowiły natłok informacji, których Google nie posegreguje i umieści stronę na dalszych pozycjach. Na niską pozycję w wyszukiwarce składa się wiele elementów i na pewno jedną z nich jest kopiowanie wcześniejszych treści lub po prostu tworzenie informacji bardzo podobnych, nie mających wpływu na pozycjonowanie. Warto zaznaczyć, że publikowane na stronie teksty przechodzą weryfikacje pod względem popełnienia plagiatu i zawartości treści. Ponadto kolejne weryfikacje algorytmów i czytelników mogą stanowić o zainteresowaniu stroną przez potencjalnych klientów.
To oni przede wszystkim zwracają uwagę na jakość treści. Im bardziej oryginalny i ciekawy przekaz informacji, tym większe zainteresowanie czytających. Istotne w tym wszystkim jest również to, aby informacje na stronie były zrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy, gdyż to do niego kierowana jest strona mająca na celu pozyskanie klienta. Wszelkie informacje o charakterze nakłaniającym są z reguły jasne i przejrzyste, pod warunkiem, że są rzetelne i nie przekłamują rzeczywistości. Pozycjonowanie strony wzmacnia szereg informacji związanych z lokalizacją firmy, umieszczeniem na mapie i wszelkimi danymi kontaktowymi. Ponadto dla odwiedzających stronę ważne są również opinie innych na temat np. zakupionych towarów w danej firmie czy sklepie. Takie same informacje można uzyskać na temat świadczonych usług.
Istotnym elementem mającym wpływ na pozycjonowanie strony jest niecodzienny i niepowtarzalny tytuł, co w przypadku firm i przedsiębiorców jest nie zawsze brane pod uwagę. Bardzo ogólnikowe tytuły sprawiają, że wyszukiwarka wyrzuca automatycznie szereg stron o podobnym tytule, które nie zawsze mają ze sobą coś wspólnego. Dlatego poza tytułem warto opracować ciekawe podstrony, które Google wykorzysta podczas wyszukiwania tematycznego i poprawi miejsce strony w wyszukiwarce.
Ciągła weryfikacja treści na stronie i dbanie o dobre pozycjonowanie strony to docelowe działanie agencji SEO, które nieustannie prowadzą badania nad pozycjonowaniem stron i zmieniają techniki operacyjne, które mają wpływ na pozycje strony w Google.