Nikomu już nie trzeba tłumaczyć, dlaczego tak ważne jest posiadanie strony www swojej firmy. Internet należy do najpopularniejszego medium, które pozwala na kontakt z osobami z całego świata.

Wirtualna sieć jest także ogromnym udogodnieniem dla firm chcących nie tylko być dostrzeżonym przez klientów ze swojego kraju, ale myślących także o międzynarodowym działaniu. Popularność tego nośnika informacji jest bardzo duża, dlatego też trzeba liczyć się z konkurencją, którą wcale nie tak łatwo można pokonać. Istnieje kilka przydatnych zasad, które warto wdrożyć do pracy nad rozwojem marki, dzięki którym możemy usprawnić działanie naszej firmy. W sieci liczy się przede wszystkim kontakt z drugą osobą, dotarcie do grupy docelowej, która ma stać się naszym klientem.


Mało kto stawia na reklamę w telewizji czy radiu, jest to po pierwsze rozwiązanie wymagające dużej inwestycji, a po drugie z mniejszym zasięgiem. Zdecydowanie więcej osób korzysta w dzisiejszych czasach z Internetu, niż czyta gazety, więc jeśli chcemy, żeby spośród setek konkurencyjnych firm, to właśnie nasza została zauważona, warto zainteresować się tematem marketingu w sieci. To zadanie można wykonać samodzielnie lub powierzyć je profesjonalnej agencji, która zajmie się budowaniem wizerunku marki w Internecie.


W tym celu po pierwsze trzeba znaleźć odpowiednią agencję, która zajmie się pozycjonowaniem oraz optymalizacją strony, a także dobierze odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym nasza strona pojawi się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Drugim rodzajem reklamy w sieci jest tzw. marketing szeptany. Polega on na dodawaniu informacji na różne fora, blogi itd., które są związane z produktami czy usługami, które oferuje marka. Właściwie wykonana ta forma promocji powinna wyglądać, jakby faktycznie w komentarzach rozmawiały ze sobą dwie nieznające się osoby, których celem jest przekazanie własnej opinii na temat oferty firmy. Niestety mało, gdzie można znaleźć dobrze wykonane posty, które nie będą wyglądać, jak tania reklama. Internauci mają świadomość, że istnieje coś takiego, jak dodawanie odnośników do różnych witryn w celu ich wypromowania, dlatego nie dadzą się tak łatwo nabrać, gdy przeczytają tylko same pozytywne opinie na temat jakiegoś produktu.


Należy to robić bardziej dyskretnie, nie zakładać bezsensownych tematów na forach mówiących o tym, że ktoś miał problem z odszkodowaniem, ale kancelaria XYZ szybko i skutecznie zajęła się tą sprawą. Mały odsetek osób kliknie odnośnik, a co dopiero uwierzy w cudotwórczą moc adwokata. Takie wpisy muszą być napisane poprawnie pod względem językowym, ponadto potrzebne będzie kilka osób (profili), które będą umieszczać „obiektywne” komentarze. Najpierw musi powstać między nimi jakaś dyskusja, dopiero po kilku dniach można zacząć wplatać między wierszami, że makra XY okazała się strzałem w dziesiątkę. Spamowanie całego Internetu linkiem do witryny niczego dobrego nie przyniesie, skutki tego mogą być takie, że roboty Google przestaną indeksować nasz serwis, a osoby, które natknęły się na nachalny komentarz, dodadzą adres strony na czarną listę.


Kolejnym pomysłem pozwalającym na reklamę serwisu jest wykupienie przestrzeni na innych, większych portalach. Jest to częsty, ale wymagający inwestycji zabieg marketingowy. Jeśli osoba, która codziennie zagląda na tę samą stronę, z której czerpie potrzebne informacje i zobaczy baner reklamowy innego portalu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że kliknie odnośnik i może okazać się naszym nowym klientem. Formy takiej reklamy są różne: animacja, animacja z dźwiękiem, sama grafika. Jak pokazują statystyki, najmniej pozytywnych skutków przynosi dźwiękowa reklama, która często irytuje czytelników. Plusem umieszczania banerów jest to, że serwisy są zintegrowane z plikami cookie. Oznacza to, że reklama naszej firmy będzie pojawiać się u potencjalnych klientów, a nie losowych osób, które raczej nie zainteresują się naszą ofertą. Na rodzaj wyświetlanych reklam ma także wpływ lokalizacja osoby surfującej w sieci. Dlatego korzystając z Internetu w telefonie lub, gdy godzimy się, aby Google „widziało”, w jakim mieście się znajdujemy, często wyświetlają się reklamy firmy, która znajduje się w tej samej miejscowości lub okolicy.


Jak widać, możliwości do wypromowania swojej marki jest wiele, najlepsze wyniki można osiągnąć, łącząc każdą z opcji. Dzięki temu będziemy pewni, że o naszej marce dowie się zdecydowanie więcej osób, a lista klientów będzie się powiększać. Jeśli firma jest w stanie zainwestować w rozwój, to warto to zrobić z pomocą profesjonalistów, którzy wiedzą, jakie rozwiązania przyniosą najwięcej pozytywnych skutków. To, w jaki sposób będzie pokierowany rozwój witryny, będzie mieć wpływ nie tylko na obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, ale również na ogólny wizerunek marki. Jeśli powierzymy nasz serwis amatorom, to może się to skończyć bardzo źle dla firmy. Marketing w Internecie to nieocenione rozwiązanie, dzięki któremu nawet małe biznesy osiągnęły sukces. Jednak tak, jak w przypadku każdego rodzaju reklamy, trzeba uważać, aby na swojej drodze nie spotkać osób, które nie spełnią naszych oczekiwań.

Zaufali nam: