Nazwa domeny jest nieodłączną częścią, z którą kojarzymy markę firmy. Zdecydowana większość osób informacje na temat produktów czy usług szuka w Internecie. To pierwsze tak szybkie rozwiązanie, które pozwala w bardzo krótkim czasie na znalezienie pożądanego produktu.
Po drugie bez wychodzenia z domu można zweryfikować, czy firma faktycznie ma tak świetne usługi, jak można przeczytać na jej oficjalnej stronie. Wybór domeny to ważne zadanie, które nie powinno być wykonywane bez zastanowienia. Istotne jest, aby nazwa nie była trudna do zapamiętania, ponieważ w innym przypadku będzie trzeba liczyć się ze stratą potencjalnych klientów, którzy coś słyszeli o naszej ofercie, ale nie potrafią jej odnaleźć w gąszczu konkurencyjnych witryn. W związku z tym należy zwrócić uwagę na to, aby te kilkanaście znaków przede wszystkim nie sprawiało kłopotów z przypisaniem ich do konkretnej marki.
Chwytliwa oraz intrygująca nazwa z pewnością przyciągnie kolejnych klientów. Dobrym rozwiązaniem jest wymyślenie takiej nazwy, która nie jest podobna do już istniejących. Jeśli sprzedajemy gry, to od razu powinniśmy pominąć nazwy, których głównym członem jest wyraz „gry”. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę to słowo i zaleje nas fala praktycznie tak samo brzmiących wyrażeń. Często jedyną różnicą jest rozszerzenie (końcówka) np. gry.pl, gry.org, gry.com itd. Dlatego, żeby wyróżnić się na tle innych, a przy tym zostać zauważonym można wykorzystać bardziej oryginalną nazwę, w której słowo „gry” nie jest głównym bohaterem. Czasem warto zaryzykować i nie wymyślać w stu procentach powiązanej z naszą ofertą domeny, ponieważ dzięki temu będziemy bardziej zauważalni.
Mimo że po wielu latach nastąpiła duża zmiana, którą jest możliwość użycia w nazwie domeny polskich znaków, to lepiej jest pozostać przy pominięciu poprawnego językowo zapisu. Internauci są już przyzwyczajeni do nieużywania liter ł, ó, ą, ź itd., nawet jeśli dostaną informację, że na stronie żółć.pl mogą znaleźć poszukiwany produkt, to 99 procent z nich w pasek adresowy i tak wpisze ten wyraz bez polskich znaków, a wynikiem tego będzie wiadomość o nieznalezieniu strony, a co gorsza wejście na konkurencyjną witrynę.
Kolejnym członem domeny jest jej rozszerzenie, czyli to, co przy stworzonej nazwie widnieje po kropce: pl, net, com. Do wyboru są dwa rozwiązania, bezpłatne oraz takie, za które w określonym terminie należy płacić. Jeśli myślimy na poważnie o rozwoju marki w sieci, to odpowiedź na pytanie, który wariant wybrać, jest bardzo prosta, czyli rozszerzenie komercyjne. Porównując obydwie opcje, jedyną zaletą darmowej końcówki jest tylko i wyłącznie fakt, że jest bezpłatna. Natomiast listę jej wad można pisać bez końca. Wszelkie wątpliwości powinna rozwiać informacja na temat ceny - wykupienie domeny na rok to około 100 złotych, więc jedyną kwestią, o której można pomyśleć, jest wybór, czy ma to być rozszerzenie .com.pl, .co, .org itd.
Podczas wyboru domeny zapewne wiele osób będzie zadawać sobie pytanie, czy nazwa ma być tylko atrakcyjna dla zwykłych użytkowników Internetu, czy także dla robotów Google. W sieci można przeczytać opinie różnych specjalistów od SEO, gdzie część twierdzi, iż jest to bardzo istotne, a zdaniem innych nie ma to żadnego znaczenia. Twierdzenie, że użycie słów kluczowych w nazwie domeny od razu wróży wielki sukces jest błędny. Specjaliści pracujący dla Google otwarcie tego nie mówią, jednak ze statystyk i wszelkiego rodzaju raportów można wywnioskować, że aktualnie dla robotów frazy kluczowe mają bardzo małe znaczenie, a wkrótce będzie ono zerowe.
Dla właścicieli firm najważniejszy powinien być prawdziwy klient, a nie algorytmy. Skupianie się na byciu zauważonym przez roboty Google jest istotne, ale na pewno nie bardziej niż stworzenie przyjaznej użytkownikom witryny, na której z łatwością będzie można się poruszać. Tak, jak podczas wyboru nazwy swojego biznesu z taką samą precyzją i profesjonalizmem powinniśmy podejść do wymyślenia nazwy domeny. Trzeba mieć świadomość, że obecnie zdecydowana większość społeczeństwa swoją uwagę skupia na Internet.
Reklama w telewizji, prasie czy radiu zawsze miała jakieś ograniczenia, natomiast w sieci wszyscy mają równe szanse i tylko od nas zależy, jak wykorzystamy to udogodnienie. W samej Polsce mamy tysiące marek, dlatego z tyłu głowy powinniśmy przez cały czas mieć informację, że nasz biznes to zaledwie kropla wody w morzu wielu biznesów. Sukces zależy już nie tylko od tego, jaką świetną jakość mają usługi i produkty, ale to czy zostaniemy dostrzeżeni przez jak największe grono odbiorców. Odbiorców, którzy to, co przeczytają w Internecie, chłoną ją gąbki, więc trzeba zrobić wszystko, żeby nasza strona także znalazła się w ich liście ulubionych zakładek w przeglądarce.