Bez wątpienia można stwierdzić, że wszystkie duże marki posiadają swoją stronę internetową. W ich ślady idą także mniejsze biznesy, które dzięki aktywności w sieci powiększają grono potencjalnych klientów.

Oprócz aktualizowania witryny, w której można znaleźć najważniejsze informacje (branża, kontakt, oferta itd.), część firm decyduje się na prowadzenie bloga. Obecnie blog kojarzy się bardziej z miejscem dla internetowych celebrytów, którzy nie mają za wiele do powiedzenia. Jednak wśród takich stron można także znaleźć bardziej wartościowe, na których można przeczytać o czymś ważniejszym niż kosmetykach, nowych ubraniach czy przepisach, jak zrobić perfekcyjnego omleta.


Blogi prowadzone przez konkretną firmę, pozwalają na podzielenie się swoimi przemyśleniami na temat prowadzenia biznesu, a jak wynika z raportów Google, blog dołączony do witryny marki może przyczynić się do uzyskania lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania.


Jeśli zdecydujemy się na założenie bloga firmy, należy podjąć decyzję o tym, czy będzie on znajdować się pod tym samym adresem co główna witryna, czy zostanie dla niego stworzona osobna strona, niebędąca integralną częścią portalu. Zdania co do tego, który z wariantów przynosi lepsze korzyści, są podzielone. Niektórzy uważają, że skuteczniejsze będzie założenie osobnej witryny, ponieważ dodanie bloga na podstawowy serwis, będzie generować tylko linki związane z blogiem. W związku z tym lepiej zrezygnować z umieszczania go w podstronie. Natomiast, gdy główny serwis nie jest często aktualizowany, to utrzymanie stałej pozycji w rankingu wyszukiwarek może być trudne. Dzięki temu, że serwis będzie współdzielony z blogiem, na którym przynajmniej raz w tygodniu publikowane są nowe treści, pozytywnie wpłynie na miejsce na liście.


Gdy decyzja o tym, gdzie zostanie stworzony blog, jest już podjęta, należy zastanowić się nad formą jego prowadzenia. Z definicji blog to miejsce, w których możemy dzielić się swoimi przeżyciami, spostrzeżeniami, umożliwiające wymianę poglądów z innymi użytkownikami. Dlatego ważne, żeby publikowane teksty były ciekawe, oryginalne oraz zachęcające do dyskusji. Jeśli nie będziemy stosować się do tych wymogów, to w rezultacie, zamiast zyskać dobrą promocję marki, zostaniemy z niepotrzebną stroną, której wyniki wyświetleń będą niskie. Konkurencja w sieci jest ogromna, dlatego znalezienie miejsca dla swoich treści, które będą chętnie czytane, nie jest obecnie takie łatwe. Nikt nie będzie chciał czytać schematycznych artykułów, z których nie można dowiedzieć się nic ciekawego. Zdarzają się takie witryny, gdzie przede wszystkim dodawane są skopiowane z innych stron wiadomości.


Google potrafi wykryć takie serwisy, co zwykle kończy się naniesieniem kary. Doceniana przez odbiorców, będzie możliwość dyskusji pod wybranym artykułem, gdzie wypowiadać będą się nie tylko internauci, ale również pracownicy firmy. To pokaże, że marce zależy na kliencie, który nie tylko jest traktowany, jako worek z pieniędzmi, ale osoba, z której zdaniem się liczymy. Uwagi klientów, którzy mieli już okazję korzystać z naszej oferty, mogą być niezwykle przydatne do usprawnienia działania naszych produktów czy usług. Dzięki temu nie tylko dajemy do zrozumienia odbiorcom, że ich opinia ma wpływ na rozwój marki, ale także mamy szansę na poprawienie jakości oferty. Nie można również zapomnieć o frazach kluczowych, one pozwolą na to, aby nasz blog został zauważony przez roboty Google, zajmujące się ustalaniem pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.


Sama treść witryny może być podzielona na kilka kategorii, w których najmniejszy udział powinny mieć czysto teoretyczne artykuły, pełne definicji i niekoniecznie zrozumiałego przez wszystkich języka. Największy obszar powinny zająć publikacje, mówiące o tym, jak działa firma, jakie rozwiązania stosuje, można także opisać problemy oraz jak udało się je rozwiązać. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest raz w miesiącu publikować tekst, w którym będą dodawane odpowiedzi na najciekawsze pytania zadane przez czytelników. To po pierwsze będzie pokazywać, że interesujemy się tym, co mają do powiedzenia nasi odbiorcy, a także, gdy w przyszłości nowy użytkownik zajrzy na nasz blog, będzie mieć dostępny szereg wyjaśnionych zagadnień bez konieczności bezpośredniego kontaktu z firmą. Wachlarz treści jest bardzo duży i tylko od nas zależy, czy chcemy skupić się na odbiorcy, czy po prostu mieć stronę przepełnioną niepotrzebnymi artykułami. Oczywiście zdecydowanie lepszym wyborem jest skupienie się na mniejszej ilości, ale własnych, niespotykanych na innych serwisach tekstów, niż prowadzenie bloga na zasadzie – kopiuj, wklej.


Blog jest idealnym narzędziem marketingowym, dzięki niemu osoby, które interesuje to, jak działają współcześnie różne firmy, zaspokoją swoją ciekawość. To, w jaki sposób będziemy go prowadzić może pozytywnie wpłynąć na pozycję marki, a tym samym bycie lepszym od konkurencji. Oryginalne podejście do formy prowadzenia bloga zawsze będzie pozytywnym dodatkiem do serwisu, którego celem jest dotarcie do grupy docelowej oraz uzyskanie nowych klientów.

Zaufali nam: