Znalezienie odpowiedniej agencji SEO jest bardzo ważnym aspektem, gdy zastanawiamy się nad promocją naszej strony w sieci.
Należy wybrać taką firmę, której jesteśmy w stanie zaufać, gdyż w jej ręce będziemy musieli oddać naszą witrynę. Trzeba być czujnym, aby na swojej drodze nie spotkać agencji, która nie dość, że narazi nas na koszty finansowe, to jej działania mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek naszej marki. Jak mówi znane powiedzenie, to co raz zostanie dodane w Internecie, zostaje tam na zawsze. Dlatego tak ważne jest, żeby podczas poszukiwania agencji nie dać się złapać na przereklamowane frazesy, szumnie mówiące o byciu najlepszą firmą w kraju, dzięki której każdy serwis zyskuje popularność.
Obecność naszej witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to marzenie każdego, kto prowadzi swój biznes. Bycie zauważonym przez tysiące osób, które mogą się okazać naszymi klientami, jest tym do czego dążą rzetelne agencje SEO. Jednak jak się ustrzec tych, które szukają naiwnych ludzi, niemających wystarczającej wiedzy na temat pozycjonowania? Przydatne w tym celu mogą okazać się poniższe uwagi, które z pewnością pomogą zminimalizować ryzyko podpisania umowy z amatorami.
Zwykle pierwsze, na co patrzymy przy zakupie jakiejś usługi czy produktu, to jego cena. Nie każda firma dysponuje ogromnym budżetem, który jest gotowa zainwestować w marketing, ale nie oznacza to, że wybór losowej i najtańszej oferty przyniesie oczekiwany skutek. W Internecie można znaleźć wiele agencji, które jako argument przemawiający za wybraniem właśnie ich, w pierwszej kolejności informują o niskiej cenie. Niestety, jeśli chcemy osiągnąć sukces w sieci, to musimy mieć świadomość, że takich firm, jak nasza jest wiele, a więc wygranie z konkurencją w wyścigu o topowe miejsce w rankingu będzie wymagać od nas dużego wkładu finansowego. Nie ma takiej opcji, żeby za grosze, witryna bez żadnych konsekwencji osiągnęła szczyt.
Początkowy etap weryfikacji kompetencji agencji można sprawdzić już podczas pierwszych rozmów. Wykwalifikowana agencja prześle ofertę, która będzie spersonalizowana dla naszej witryny pod względem branży, w jakiej działamy. Podczas czytania wstępnej oferty, w której powinny znaleźć się m.in. metody promocji witryny, trzeba sprawdzić, czy agencja nie stawia ilości przed jakością. Do podstawowego elementu wykorzystywanego przy pozycjonowaniu zalicza się umieszczenie w różnych źródłach odnośników do naszej strony.
Niektóre agencje uważają, że najlepszą metodą jest zasypanie Internetu linkami. Wynik takiego działania jest jeden – osoby, które natkną się na link w kilku niezwiązanych z tematyką, jaką zajmuje się marka, stronach, z pewnością nie będą chciały skorzystać z jej produktów. Drugą sprawą jest fakt, że Google może nałożyć nam karę w związku z oszustwem i spamem.
Jeszcze jakiś czas temu każdy uważał, że naładowanie witryny treściami, w których głównie znajdują się słowa kluczowe, przynosi pozytywne efekty. Jednak obecnie odchodzi się od tej metody. Zbyt duża konkurencja sprawiła, że aby znaleźć stałego klienta, trzeba trochę bardziej się napracować. Wynajęcie copywritera, który zadba o to, aby teksty publikowane w serwisie były zachęcające, jest bardzo istotne. Co z tego, że artykuł będzie zawierać 30 słów kluczowych, skoro nikt nie będzie chciał go polecić innym użytkownikom. Taka strategia mija się z celem, którą dosyć skutecznie weryfikuje Google. Zabronione jest duplikowanie treści, również brak poprawności językowej ma wpływ na to, jak naszą stronę będą widzieć roboty Google.
W związku z tym zasada mniej znaczy więcej, idealnie wpasowuje się w to, jak powinni działać specjaliści SEO. Ostatnim podstawowym punktem jest termin, w którym zauważone zostaną efekty pracy, jaka została włożona w pozycjonowanie. Jeśli agencja gwarantuje pierwszą pozycję na liście w ciągu tygodnia, to od razu powinniśmy szukać kogoś innego. Nie ma takiej możliwości, żeby z wykorzystaniem legalnych strategii z zakresu SEO, znaleźć się na szczycie wyników w krótkim czasie. Nawet najbogatsze firmy muszą czekać minimum miesiąc, aby osiągnąć top. Jedynym wyjątkiem jest pozycjonowanie naszej strony bezpośrednio przez Google.
Pozycjonowanie nie jest łatwym procesem, który może wykonać każda osoba. Bardzo ważne jest, aby dzięki pozycjonowaniu firma osiągnęła ciągłą sprzedaż, a nie pojedyncze skoki w rankingu. Jeśli myślimy o długotrwałym biznesie, to musimy mieć cierpliwość, podczas oczekiwania na pozytywne wyniki.
Podjęcie decyzji o tym z usług, której agencji SEO skorzystać, nie powinno być pochopne. Internet jest obecnie największym nośnikiem informacji, w którym promowane są setki tysięcy firm, które podobnie, jak nasza chcą być najlepsze. Właśnie, dlatego tak ważne jest komu powierzymy wykonanie tego zadania. Żeby wygrać z konkurencją, musimy nie tylko oferować wysokiej jakości usługi czy produkty, ale także zbudować wizerunek, za który przede wszystkim odpowiedzialni będą specjaliści od SEO. Lepiej zainwestować wyższą kwotę i mieć gwarancję, że nasza marka nie zakończy rozwoju popularności przez niekompetentne osoby, którym zaufaliśmy.