Każda firma, bądź instytucja, która chce się liczyć na dzisiejszym rynku musi posiadać stronę internetową. Jak wskazują badania, coraz więcej klientów znajduje interesujące ich towary i usługi właśnie w sieci.

Oprócz odpowiedniej strony internetowej ważnym jest oczywiście obecność na portalach społecznościowych czy też posiadanie kanału na Youtube. Jednak najważniejszym aspektem promowania w sieci jest jak najwyższa pozycja w wyszukiwarce Google.


Gdyby zapytać przeciętnego Polaka, gdzie szuka informacji o produktach bądź usługach, z całą pewnością większość osób wskazało by na internet. Aby coś znaleźć w globalnej sieci należy skorzystać z wyszukiwarki internetowej. Po wpisaniu odpowiedniego zapytania pojawiają się proponowane strony odpowiadające zapytaniu. W Polsce ponad 90% osób korzysta z wyszukiwarki Google. Często internauci nie są w stanie nawet wymienić innych wyszukiwarek takich jak Bing czy Yahoo. Z tego też faktu dla właścicieli stron internetowych wynika jedno przesłanie – musisz być jak najwyżej w Google.


Skoro obecność na dobrych miejscach w Google jest priorytetem, musisz podjąć działania zmierzające do zbudowania swojej jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce. Proces ten nie jest taki prosty i zazwyczaj trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. Wszystko oczywiście zależy od ilości działań jakie podejmiesz, lecz także od rodzaju oferowanych produktów. Wiadomym jest, że o wiele trudniej będzie Ci się wypromować, jeśli oferujesz towary bądź usługi mające sporą konkurencję. Zdecydowanie łatwiej wypozycjonować strony oferujące artykuły niszowe.


Niezależnie od tego, co oferujesz wpierw musisz skupić się nad swoją stroną www. Dobra strona to absolutna podstawa. Czy są zatem jakieś wytyczne określające jaka strona jest „dobra”? Z całą pewnością strona musi być dobrze uporządkowana, przyjazna czytelnikowi, ciekawa, zawierająca szereg przydatnych informacji oraz odpowiednio zoptymalizowana. Ważnym są także nagłówki (h1, h2, h3) i ich optymalny dobór. Dzięki dobrze wybranych nagłówkom i odpowiednim tekstom na stronie zawierającym tak zwane słowa kluczowe, robot Google będzie potrafił odnaleźć stronę i odpowiednio ją zindeksować. Jest to niezwykle ważne, gdyż sprzedając przykładowo telefony komórkowe chciałbyś, aby Twoja strony była odpowiednio wysoko, gdy klient wpisze frazy wskazujące na zainteresowanie jakimś telefonem. Odpowiednia optymalizacja strony www jest ważnym aspektem i warto tutaj zdać się na profesjonalistów, którzy mają doświadczenie w tworzeniu witryn internetowych. Działania związane ze stroną internetową dotyczą także:

•    maksymalnemu skróceniu czasu ładowania witryny,
•    optymalizacji metatagów,
•    odpowiedniego linkowania wewnętrznego na stronie,
•    dobór i prawidłowe umieszczenie słów kluczowych,
•    przygotowanie wersji mobilnej strony.


Odpowiednio zoptymalizowana strona to bezdyskusyjnie priorytet. Jednak nawet najlepsza strona internetowa nie pozwoli Ci wybić się na szczyty wyszukiwań Google. Co zatem musi się stać, aby zbudować swoją pozycję i na stałe zagościć w przykładowo TOP3 wyszukiwań? Otóż tu zaczyna się tak zwane pozycjonowanie. Te magiczne słowo, które zapewne nie raz widziałeś w ofertach agencji interaktywnych jest zestawem różnych działać, które muszą zostać wykonane po to, aby widoczność strony w Google została zwiększona. Wśród najważniejszych czynności w tym działaniu należy wymienić budowę linków, które będą odsyłać do strony pozycjonowanej. To właśnie te działania są najbardziej podstawowym i zarazem najskuteczniejszym sposobem na podnoszenie wartości strony w Google. Warto też w tym miejscy wspomnieć, iż nie tylko ilość linków odsyłających do naszej strony jest ważna, lecz także ich jakość.


Firmy specjalizujące się w pozycjonowaniu dokładnie wiedzą, na jakich stronach warto publikować artykuły i linki odnoszące się do naszej strony, a jakich stron należy unikać. Co ciekawe, linkowanie ze „słabych stron” może nawet uniemożliwić awans naszej strony w wyszukiwarce. Samodzielne próby linkowania mogą przynieść opłakany skutek, gdyż nie dość, że pochłoną środki finansowe to mogą być nieskuteczne, przynoszące krótkotrwały efekt, a nawet blokujące stronę w wyszukiwarce. Dlatego też strzeż się samodzielnego pozycjonowania oraz firm oferujących pierwsze miejsce w miesiąc bądź dwa.


Aktualny algorytm Google kładzie także nacisk na jakość treści, które znajdują się na stornie jak i w artykułach linkujących do strony internetowej. Ważnym jest, aby treści były pożyteczne, a użytkownik internetu nie wyłączył strony po kilku sekundach. Jak się okazuje, nawet czas jaki internauci spędzają na Twojej stronie internetowej ma znaczenie dla pozycji w Google.


Gdy już uda się zauważyć Twoją witrynę na pierwszej stronie wyszukiwarki, z całą pewnością będziesz zadowolony, a ruch na stronie zdecydowanie się zwiększy. Niestety zbudowanie pozycji to pierwszy etap. Kolejnym etapem jest utrzymywanie pozycji. Tu działania polegają na podobnych czynnościach jak przy pozycjonowaniu od podstaw, jednak intensywność tych działań jest uzależniona w głównej mierze od ilości i jakości działań konkurencji. Nie bez znaczenia mogą być także kolejne aktualizacje algorytmu Google, które potrafią przynieść spore zmiany. Warto zatem zaufać sprawdzonym firmom, które wesprą Cię swoim doświadczeniem.

Zaufali nam: