Jak pokazują statystyki prawie każdy Polak zna strony Google. Mało tego, 98 % polskich internautów korzysta ze stron lub z aplikacji Google.

Wyszukiwarka Google, Google Maps, czy też Google Translator to tylko niektóre ze stron i aplikacji, które dziennie użytkowane są przez miliony naszych rodaków. Również na całym świecie to amerykańskie przedsiębiorstwo z branży IT jest najbardziej rozpoznawalną marką. Wystarczy zauważyć, iż co siódmy internauta na świecie posiada konto e-mailowe właśnie w tej firmie. Gmail, bo tak nazywa się usługa elektronicznej poczty oferowana przez Google jest aktywnie wykorzystywana przez miliard użytkowników. Czy dane te powinny interesować właścicieli stron internetowych, którym zależy na wzroście sprzedaży czy też na lepszym dotarciu do klientów? Zdecydowanie tak!

Każdy przedsiębiorca chcący trafić ze swoimi usługami i towarami do potencjalnych klientów szuka możliwie jak najlepszej, a zarazem jak najskuteczniejszej drogi dotarcia do odbiorców. Mając taki oto cel nie można pominąć potentata jakim jest właśnie Google. Jeśli chodzi o rynek polski to konkurencji absolutnie brak. Wybierana w drugiej kolejności wyszukiwarka w kraju nad Wisłą zgarnia zaledwie 0,73% rynku a jest nią Bing. Trzecią wyszukiwarką w tym zestawieniu jest Yahoo z zainteresowaniem na poziomie 0,68%. Jak zatem nietrudno zauważyć konkurencji dla Google brak.

Analizując zainteresowanie wyszukiwarkami w społeczności międzynarodowej ciągle prym wiedzie amerykański monopolista z zainteresowaniem na poziomie 80%. Zdarzają się poszczególne kraje, gdzie dobrymi wynikami mogą poszczycić się lokalne wyszukiwarki. Przykładem może być rosyjski Yandex, czy chiński Baidu. Jednak również w tych krajach Google cieszy się znacznym zainteresowaniem.

Co może dać powyższe zestawienie Twojemu przedsiębiorstwu? Otóż koniecznie musisz zaistnieć w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Chcąc dać się odnaleźć klientom Twoja strona internetowa musi zostać tak skonstruowana i wypromowana, aby po wpisaniu fraz dotyczących Twojego zakresu działalności, to właśnie Twój serwis www był wyświetlany jak najwyżej. Z wszelkich statystyk wynika, iż czym wyżej będziesz w ograniczonych wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, tym więcej osób trafi na Twoją stronę. To znów przekłada się na większe zainteresowanie ofertą.

Chcąc wypromować nową stronę musisz mieć świadomość, iż będzie to proces rozłożony w czasie. Niestety należy też mieć na uwadze, iż tak zwane pozycjonowanie strony jest procesem złożonym, a na ostateczny sukces wpływa wiele czynników. Wśród nich należy wymienić:

- działania dotyczące bezpośrednio strony internetowej - niezwykle ważna jest optymalizacja strony, ale także treści na niej zawarte, przejrzystość i przyjazność dla czytelnika jak także dla robota Google;

- działania dotyczące strony, jednak odbywające się poza nią - to jeden z najważniejszych czynników, które wpływają na pozycję w wyszukiwarce. Czym więcej w sieci dobrych informacji linkujących, czyli odsyłających do Twojej strony www, tym większa szansa na dobrą pozycję. Te działania zazwyczaj należy zlecić wyspecjalizowanym firmom, które wiedzą jak poprowadzić kampanię. Zdarza się bowiem, iż nawet powstanie wielu linków, jednak o złej jakości może obniżyć Twoją pozycję w Google.

Obecność w wyszukiwarce to wprawdzie podstawowy warunek osiągnięcia sukcesu promocji w internecie, jednak to nie jedyna droga, która daje możliwość wykorzystanie potencjału Google. Dla firm działających lokalnie bardzo ważna będzie także usługa Google Maps. Korzystając z nawigacji amerykańskiej firmy dołączanej bezpłatnie do każdego urządzenia mobilnego z systemem Android, który oczywiście jest także wspierany przez Google, zapewne zauważyłeś, iż część firm można odnaleźć szukając przedsiębiorstw w nawigacji.

Spora grupa właścicieli firm decyduje się także na skorzystanie z płatnych reklam AdWords jak i AdSense. Te formy promowania wiążą się z koniecznością płacenia Google, a rozliczenie zazwyczaj dokonywane jest poprzez metodę PPC (Pay per Click). Ten model reklamy zakłada płatność za kliknięcie w promowany link. Wpisując hasło w wyszukiwarkę możesz zauważyć, iż często pierwsze wyniki wyszukiwania oznaczone są informacją „Reklama”. To właśnie efekt reklamy AdWords. Warto też wiedzieć, iż promowanie w sieci dzieli się na dwie grupy – SEO i SEM. SEO dotyczy działań wpływających na naturalnie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwań. SEM natomiast jest zlepkiem działań SEO połączonych z działaniami PPC. Wydaje się jednak, iż działania związane z SEO są istotniejsze, bardziej trwałe i są podstawą do osiągnięcia efektu reklamy typu SEM.

Pozycja Google na chwilę obecną wydaje się być całkowicie niezagrożona. Wszelkie statystyki wskazują coraz to większe zainteresowanie właśnie tym produktem. Dla osób chcących zainwestować w promowanie swojego biznesu w internecie jedynym sensownym wyborem jest promowanie się w narzędziach Google. Cena efektywnej kampanii promocyjnej pozwalającej przynieść wymierne korzyści jest zawsze sprawą indywidualną, zależną od wielu czynników, jak choćby od popularności oferowanych towarów czy usług poprzez ich zasięg oraz zaangażowanie konkurencji. Wszelkie działania warto jednak zlecić profesjonalistą, którzy dzięki swojemu doświadczeniu będą w stanie wskazać odpowiednią drogę promocji.

Zaufali nam: