Według różnych źródeł na świecie jest aktualnie około 650 milionów aktywnych stron internetowych. Ich przyrost w ostatnim czasie jest wysoki jak nigdy, gdyż odnotowuje się około 30 milionów nowych witryn miesięcznie.

Czy zatem w gąszczu tak wielu portali, serwisów i blogów warto zakładać kolejną, swoją stronę? Otóż zdecydowanie tak! Jak podają dane ONZ, ponad 3,2 miliarda osób na świecie ma dostęp do sieci, a pamiętaj, część z nich to mogą być Twoi klienci!


Od czego zacząć

Decydując się na założenie swojej witryny musisz odpowiedzieć sobie na pytanie w jakim celu to robisz. Jeśli jesteś hobbystą i chcesz prowadzić tak zwany blog, czyli swoisty dziennik sieciowy nie musisz zbyt wiele się natrudzić, aby czerpać zadowolenie z tego zajęcia. Możesz skorzystać z wielu przydatnych narzędzi, które pozwolą Ci w kilka chwil założyć taką stronę. Idealnym rozwiązaniem jest tu WordPress, który został stworzony z myślą o blogerach. Swoją drogą, to oprogramowanie dostępne online dziś już pozwala także na tworzenie profesjonalnych serwisów, zatem widza nabyta przy tworzeniu prostego bloga może przydać się w przyszłości. Oczywiście inne będzie Twoje podejście, jeśli z założenia Twój serwis www będzie miał zarabiać, lub będzie kierunkowy na pozyskiwanie klientów. W takim przypadku zdecydowanie musisz wybrać profesjonalne rozwiązania. Stronę najlepiej, aby stworzyła Ci specjalistyczna firma z doświadczeniem. Bardzo ważne jest to, aby witryna nawiązywała do aktualnie panujących trendów. Istotna jest także odpowiednia optymalizacja. Zatem jeśli Twoja strona www ma Ci pomóc w prowadzeniu biznesu i zarabianiu działaj zawsze na najwyższym poziomie.


Strona www i co dalej

Posiadając nawet najpiękniejszą stronę w internecie nie od razu możesz liczyć na sukces. Niestety, nie tylko będzie ciężko Ci spektakularnie podnieść obroty, ale prawda jest taka, iż nowy portal będzie w ogóle ciężko znaleźć Twoim potencjalnym klientom. Dlaczego? Otóż zastanów się jak najczęściej klienci w sieci trafiają do klientów. Otóż bez wątpienia pierwszym z kroków, który prawie każdy internauta robi to uruchomienie przeglądarki, najczęściej Google i wpisanie tak zwanych słów kluczowych, które kojarzone są z interesującym Cię tematem. Jeśli szukasz firmy robiącej strony internetowe, zapewne wpisałeś w Google hasło podobne to tego tworzenie stron internetowych. Oczywiście hasło mogłeś wpisać też inne, jednak było one niewątpliwie bliskoznaczne do powyższego. Po wpisaniu słów wyszukiwania pojawia się wyniki i w ten sposób klienci trafiają na stronę firmy oferującej tworzenie witryn internetowych. Czy zastanawiałeś się jednak dlaczego pojawiają się akurat te strony w wynikach Googla, a nie inne? Czy firmy te są po prostu najlepsze z możliwych? Oczywiście dobrze by było, aby taka była prawda, jedna rzeczywistość może wyglądać nieco inaczej. Okazuje się bowiem, że na pozycje w wynikach wyszukiwania wpływ ma wiele czynników, a wszystkim zarządza i wszystko analizuje algorytm robota Googla. Nikt do końca nie wie jak działa schemat w Googlu, jednak jest kilka zasad, których należy przestrzegać oraz kilka wytycznych, który muszą nieustanie być wykonywane, aby Twoja strona w wyszukiwarce była wysoko. Działania mające na celu wypromowane Twojej strony w wyszukiwarce określane są najczęściej nazwą pozycjonowaniem strony.


Jak działa pozycjonowanie i ile kosztuje

Pozycjonowanie strony to skomplikowany proces. Działania mające na celu poprawę widoczności witryny w sieci nazywa się także skrótem SEO. Działania te można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Pierwsza grupa czynności, które należy wykonać łączy się bezpośrednio ze stroną internetową. W tym zakresie chodzi głównie o zoptymalizowanie Twojego serwisu internetowego tak, aby był przyjazny dla internauty, ale także dla robota Googla. Strona powinna spełniać szereg wymogów, aby było ją łatwiej wypozycjonować. Musi być także lepsze od konkurencji, gdyż to przecież ją chcemy prześcignąć. Optymalizację strony warto zlecić firmie zewnętrznej. Są jednak narzędzia, które pozwalają sprawdzić każdemu choć pewien zarys funkcjonalności i sprawności witryny, możesz w tym celu skorzystać z narzędzia Google dostępnego pod adresem https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/. Drugą równie ważną grupą czynności jest tak zwane budowanie linków. Ta czynność dotyczy tego, co dzieje się w internecie, a co linkuje, czyli odsyła do Twojej strony internetowej. Ważne są wartościowe linki z innych stron, które odnoszą się do Twojej witryny. Niestety bez wsparcia agencjami interaktywnymi zajmującymi się tematyką SEO ciężko zdobyć mające pożądaną wartość linki zewnętrzne. Jak zapewne domyślasz się to wszyto wiąże się z kosztami. Kwotę nakładu potrzebną do wypozycjonowania strony bardzo ciężko określić. Wpływa na to kilka czynników. Bardzo ważnym jest to na jakie słowa kluczowe wpisywane wyszukiwarce chcesz wypromować swoją stronę. Tam, gdzie konkurencyjność jest spora potrzeba dużych nakładów finansowych. Jeśli oferujesz niszowy czy też całkowicie nowy towar czy usługę może okazać się, że koszty będą znacznie niższe. Jednak w przypadku popularnych haseł musisz liczyć się ze sporymi wydatkami. Doświadczone agencje seo są w stanie podać przybliżony koszt inwestycji mogące dać już wymierne korzyści.


Czy pozycjonowanie się opłaca

Inwestując jakiekolwiek pieniądze zawsze należy zadać sobie pytanie, czy jest to w ogóle opłacalne. Tak samo jest w przypadku inwestycji w zaistnienie w sieci warto nad tym się zastanowić. Jeśli świadczysz usługi sporadycznie, a Twoje moce przeróbcze są niewielkie, pewnie duże inwestycje w pozycjonowanie nie będą idealnym rozwiązaniem. Jeśli jednak prowadzisz profesjonalny biznes o szerokim zasięgu zwróć uwagę na garść statystyk. W Polsce ponad 80% gospodarstw domowych ma dostęp do internetu, czyli bynajmniej w teorii tylko na terenie naszego kraju jest blisko 30 milionów osób, które mogą znaleźć Twoje usługi bądź towary. Mało tego, statystyki podają, że na stronę mające numer jeden w wyszukiwarce wchodzi ponad 50% wyszukujących! I nawet jeśli od tych liczb odliczymy najmłodsze osoby nie czyniące zakupów samodzielnie, to i tak ilość potencjalnych klientów jest olbrzymia. Z tej to racji bez wątpienia warto pozycjonować swoją stronę www.

Zaufali nam: